Nejen naše Turbolety je možné vidět všude po světě, zejména v exotických krajinách. Minulý rok bylo třeba prodáno na Nový Zéland několik letounů Z-37T Agro Turbo, které stály na letišti v Mariánských Lázních. Nám se podařilo zjistit, že šlo o letadla HA-MGT (výr.č. 004), HA-MGY (výr.č. 008), OK-RJD (výr.č. 010), HA-MGU (výr.č. 011), HA-MGZ (výr.č. 015) a OK-RJN (výr.č. 020). Letouny OK-RJD a -RJN obdržely již registrace ZK-DOZ a ZK-WLO. Po letounech L-13 Blaník, Zlínech Z-326 a 526 a větroních Schempp-Hirth Discus CS se jedná o čtvrtý český typ, provozovaný v této pro nás velmi vzdálené zemi.
V Argentině byly zas minulý rok ještě po mnoha letech k vidění dva v bývalém Československu vyrobené letouny. Aero 45 LV-FBO (výr.č. 4932) na letišti Batan a L200A Morava LV-HOL (výr.č. 170414) na letišti Matanza. Letoun Aero 45 byl dodán do Argentiny již v roce 1955! Letadla jsou však už dávno vyřazena z provozu a jsou uložena v hangárech.
Naopak L200A Morava registrace G-ASFD (výr.č. 170808) byla v prosinci 2002 opět zapsána do leteckého rejstříku Velké Británie. Po rozsáhlé opravě je tak znovu uvedena do provozu.
V prosinci 2002 byla česká letadla zapsána i do nizozemského leteckého rejstříku. Jedná se o ultralighty Evektor EV-97 Eurostar 2000 PH-3S3 (výr.č. 200201530) a TL Sting PH-3S5 (výr.č. 02ST34). Letoun TL Sting však měsíc po dodání bohužel tragicky havaroval a byl zrušen. Jednalo se o vůbec první havárii tohoto nejnovějšího typu řady TL Ultralight.
Cestování po Evropě zakončíme v Rumunsku, které ještě stále provozuje naše stroje L-29 Delfín (ev. čísel 12, 13, 14, 16, 18, 19, 22, 23, 31, 33, 37, 39, 41 a 55). Všechna tato letadla byla viděna v provozuschopném stavu, společně s L-39ZA ev. čísel 109, 128, 132 a 143.
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém