Israir Group a akcionáři Smartwings se domluvili, že termín pro uzavření akvizice Smartwings se prodlouží o dalších šest měsíců, a to počínaje 4. srpnem 2023.
Jedná se již o nekolikáté prodloužení termínu pro uzavření případné transakce. Skupina Israir jedná o převzetí Smartwings již přes rok. Vloni nabídla za Smartwings asi miliardu korun.
Israir Group zopakovaly, že nelze garantovat uzavření transakce, neboť stále zůstává otevřeno několik bodů, a to včetně podílu, který skupina převezme, a které konkrétní subjekty bude případná transakce zahrnovat. Tato formulace může kromě jiného zahrnovat budoucnost ČSA, ve které drží Smartwings 30 %. Většinový podíl ČSA (70 %) patří Prague City Air s.r.o.
Pokud se součástí případné transakce stanou další entity, budou Israir Group nuceny provést dodatečné due diligence těchto jednotek. Součástí skupiny Smartwings jsou Smartwings, a.s., Smartwings Poland, Sp. z.o.o., Smartwings Slovakia, s.r.o. a Smartwings Hungary, Kft.
Výzvou pro Israir (pokud bude transakce uzavřena) je zajistit majoritní podíl vlastníka z členských zemí EU, což je podmínkou zachování statutu provozovatele EU.
Podle sdělení telavivské burzy TASE (Tel Aviv Stock Exchange) ze dne 3. července složily Israir Group depozit ve výši 500 000 eur ve prospěch skupiny CITIC, a to v rámci akvizice Smartwings. Smartwings těsnou většinou ovládají Jiří Šimáně a Roman Vik, čínská CITIC drží zbývajících 49,9 %.
Není známo, že by o převzetí Smartwings projevoval zájem jiný investor.
Smartwings za první pololetí letošního roku přepravily přes 1,7 milionu cestujících, což je meziročně o 6,6 procenta více. V letní sezoně provozují v průměru 210 letů denně. (Foto: The Times of Israel, planes.cz)
Jedno plus tam vidím: SW groupe se zbaví pasivních Číňanů, kteří svou neúčastí na všem důležitém brzdí rozvoj firmy.
ČSA? Dvě letadla? Může to být horší? O kousek ano, ale věřím, že tomu tak nebude a flotila se bude rozrůstat dle posledních zveřejněných plánů (další A320, A220).
Jsem hodně zvědavý, jestli se SW i posune ve směru vyrovnání od boeingu za uzemnění Maxů.
Není to nakonec tak, že ISRAIR koupí (chce koupit) jenom to co má CATIC a Šimáně a spol. si nechají co mají - protože kde by vzali 50,00001 % majitele z EU ?
Když se podíváme na to kolik mají letos letadel v Izraeli a kolik letadel provozuje ISRAIR tak to celé takto dává smysl ???
A přijde mi, že z toho nevzchází žádná škoda - leda užitek.
To Ján Smirga: dobře to je též zajímavý úhel pohledu, akorát já si spíš myslím že by značku ČSA nezachovali ale pokud ano tak tak nejspíš máte pravdu, mozna sem se vyjádřil trochu kriticky ale mám obavu o to co by se s nimi mohlo stát... Každopádně děkuju za trošku jinej pohled na věc
To KubaG: A ďalšia vec, Tvrdík a Šimané majú väčšinu ale o jedno či dve percentá, v SW Group sú už zahraničné peniaze a vôbec nie malé, z Číny, len možno nebudú z Číny ale Izraela, pre Vás ako cestujúceho, ktorý lieta so SW asi 1x na dovolenku a z ČSA keďže majú jednu linku teraz asi nelietate extra často, sa nič nezmení, akurát to ČSA možno mega pomôže
To KubaG: A čo by na tom bolo zle? ČSA to môže iba pomôcť, s tými dvomi lietadlami, čo majú zázrak, že stále fungujú aj po Covide, a nebyť Smartwings, tak už nie sú dávno, a pre SW to môže ďalší krok vpred, na nové trhy, podľa mňa by to bolo pre nich super do budúcna
Co by se mělo stát s ČSA?! Jestli tady nějakej Izraelec šáhne na české aerolinie tak ať si mě nepřeje! Přežily Němce, komouše, Tvrdíka i covid a nakonec to skončí možná takhle! Doufám že se mýlím...
Já moc nechci aby si je někdo odkoupil :/
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Jste si nutností toho EU vlastnictví jisti? Pokud si dobře pamatuju, tak v případě vlastníka z Izraele to není issue, neboť to řeší open skies agreement mezi EU a Státem Izrael... Ano, Smartwings by byli považovány za Izraelskou společnost, ale z hlediska přístupu na trhy EU je to v ničem neomezuje.
Minimálně tato informace byla v komentáři pro burzu, kterou Rami Levy poskytl. Btw: Podle všeho nevyjednává přímo Israir, ale Ramy Levy osobně. On se nedávno stal vlastník Israir, ale Smartwings mají údajně spadnout do vlastnictví přímo jemu...