Íránská státní zpravodajská agentura Mehr News s odkazem na šéfa íránské agentury civilního letectví Mohammada Mohammadi Bakhsha informovala o zahájení certifikačních letů lehkého transportního letounu IrAn-140 Simorgh.
Letoun je produktem ukrajinsko-íránské spolupráce. Vznikl modifikací letounu Antonov An-140. První let prototypu se uskutečnil v květnu 2023. Proti An-140 má Simorgh modifikované motory i trup. Nejviditelnějším rozdílem proti An-140 je nákladová rampa v zadní části trupu. Letoun má užitečné zatížení 6 t.
Simorgh byl veřejnosti představen v květnu 2022 jako první transportní letadlo vyvinuté v Íránu. Nevylučuje se, že v pozdější fázi by letadlo mohlo být vyráběno také v modifikaci pro přepravu osob na krátké vzdálenost. (Foto: Irna, mil.in.ua, Antonov, planes.cz)
L-610 by neměl šanci. Vývoj nebyl dokončený, subdodavatelé zanikly, trh byl naplněný olétanými Dashy a An-24/26. Všechny letouny této kategorie skončily neúspěchem, ATR-42 žije jen díky ATR-72.
Asi takto by si po svete lietal kunovický L-610, keby mu bol dopriaty lepší osud - aspoň L-410
An-140 je zkáza Antonova, ve srovnání s ATR-42 je podmotorovaný. V prosinci 2002 při přeletu z Ukrajiny do Iránu na slavnost s dokončením Iran-140 zahynulo na jeho palubě 40 inženýrů Antonova, a tím v podstatě Antonov skončil jako konstrukční firma. Irán s vysokými teplotami a velkou nadmořskou výškou letišť nneí vhodný pro taková letadla.
https://admiralcloudberg.medium.com/antonovs-curse-the-crash-of-sepahan-airlines-flight-5915-and-the-story-of-the-an-140-2c957bbec2d
Podpis dohody 1995, předání dokumentace 1997, smlouva na licenční výrobu 80 kusů 1998. Tři kusy smontované z ukrajinských dílů vzlétly 2001, 2003 a 2005. Dalších 10 kusů modernější verze postaveno 2007-11. Pak výroba skončila (Ukrajina přestala dodávat díly), dva letouny havarovaly. Od té doby se Irán snaží s tím něco dělat. Jeden přestavěly na vojenskou verzi pro námořní hlídkování, jeden je údajně nově vyrobený Simorgh s rampou - může jít jen o dokončený rozestavěný kus, nebo se jim po 10 letech podařilo 1 prototyp skutečně vyrobit. U Iránu těžko říct jestli je to jen propaganda stejně jako většina jejich ostatních velkých leteckých úspěchů.
Jsou firmy , kde se tleská po vzletu prototypu a pak jsou firmy na výrobu komerčních letadel
A to jim Ukrajinci pomáhají i se Šáhidy?
To je fakt na hlavu
Každá konkurence dobrá. Další důkaz, jak jsou ony pseudosankce úplně k ničemu.
Celkem 8 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Přesnej komentář