Írán zahájil certifikační lety transportního IrAn-140

  • 22.08.2024 16:44

Íránská státní zpravodajská agentura Mehr News s odkazem na šéfa íránské agentury civilního letectví Mohammada Mohammadi Bakhsha informovala o zahájení certifikačních letů lehkého transportního letounu IrAn-140 Simorgh.

Letoun je produktem ukrajinsko-íránské spolupráce. Vznikl modifikací letounu Antonov An-140. První let prototypu se uskutečnil v květnu 2023. Proti An-140 má Simorgh modifikované motory i trup. Nejviditelnějším rozdílem proti An-140 je nákladová rampa v zadní části trupu. Letoun má užitečné zatížení 6 t.

Simorgh byl veřejnosti představen v květnu 2022 jako první transportní letadlo vyvinuté v Íránu. Nevylučuje se, že v pozdější fázi by letadlo mohlo být vyráběno také v modifikaci pro přepravu osob na krátké vzdálenost. (Foto: Irna, mil.in.ua, Antonov, planes.cz)


Fotografie k článku


Související fotky


Komentáře



milhaus (...178.96...)
23.08.2024 16:32
Petrp

Přesnej komentář

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
23.08.2024 14:07
L-610

L-610 by neměl šanci. Vývoj nebyl dokončený, subdodavatelé zanikly, trh byl naplněný olétanými Dashy a An-24/26. Všechny letouny této kategorie skončily neúspěchem, ATR-42 žije jen díky ATR-72.

Miroslav - nepřihlášený host (...73.21...)
23.08.2024 09:49
Na okraj...

Asi takto by si po svete lietal kunovický L-610, keby mu bol dopriaty lepší osud - aspoň L-410

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
23.08.2024 07:11
Ukrajina II

An-140 je zkáza Antonova, ve srovnání s ATR-42 je podmotorovaný. V prosinci 2002 při přeletu z Ukrajiny do Iránu na slavnost s dokončením Iran-140 zahynulo na jeho palubě 40 inženýrů Antonova, a tím v podstatě Antonov skončil jako konstrukční firma. Irán s vysokými teplotami a velkou nadmořskou výškou letišť nneí vhodný pro taková letadla.
https://admiralcloudberg.medium.com/antonovs-curse-the-crash-of-sepahan-airlines-flight-5915-and-the-story-of-the-an-140-2c957bbec2d

Radek - nepřihlášený host (...192.86...)
23.08.2024 06:51
Ukrajina

Podpis dohody 1995, předání dokumentace 1997, smlouva na licenční výrobu 80 kusů 1998. Tři kusy smontované z ukrajinských dílů vzlétly 2001, 2003 a 2005. Dalších 10 kusů modernější verze postaveno 2007-11. Pak výroba skončila (Ukrajina přestala dodávat díly), dva letouny havarovaly. Od té doby se Irán snaží s tím něco dělat. Jeden přestavěly na vojenskou verzi pro námořní hlídkování, jeden je údajně nově vyrobený Simorgh s rampou - může jít jen o dokončený rozestavěný kus, nebo se jim po 10 letech podařilo 1 prototyp skutečně vyrobit. U Iránu těžko říct jestli je to jen propaganda stejně jako většina jejich ostatních velkých leteckých úspěchů.

petrp (...250.30...)
22.08.2024 21:52

Jsou firmy , kde se tleská po vzletu prototypu a pak jsou firmy na výrobu komerčních letadel:-)

Robin - nepřihlášený host (...188.161...)
22.08.2024 20:44

A to jim Ukrajinci pomáhají i se Šáhidy?
To je fakt na hlavu

Nezdolný - nepřihlášený host (...77.88...)
22.08.2024 19:48

Každá konkurence dobrá. Další důkaz, jak jsou ony pseudosankce úplně k ničemu.

Celkem 8 záznamů

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace