Icelandair převzaly první Airbus A321LR. Boeingy 757-300 (zatím) přežívají.

  • 05.12.2024 12:12

V září společnost Icelandair oznámila, že se 29. října vydá na poslední komerční let její poslední Boeing 757-300. Podrobněji jsme o tom informovali zdeJenže vše je jinak. Aniž by to aerolinka jakkoliv komentovala, letadla nadále zůstávají v aktivní službě a není jasné, na jak dlouho ještě.

Dva exempláře 757-300 poháněné motory Rolls-Royce RB211 mají průměrné stáří takřka 24 let. TF-FIX nastoupil do služby u Icelandairu v březnu 2002. TF-ISX je u společnosti od března 2018. Předtím sloužil u izraelské společnosti Arkia. Letadla Icelandairu jsou uspořádána jako dvoutřídní s 22 sedačkami v obchodní třídě a 202 v turistické.

Letadla Boeing 757 nahradí ve flotile Icelandairu Airbusy A321LR a A321XLR. Společnost podepsala v červenci 2023 kontrakt na čtyři exempláře A321LR a až 25 exemplářů A321XLR (z toho 12 jsou opce). Převzetí prvního A321LR (TF-IAA) dne 3. prosince zřejmě signalizuje brzký (a definitivní) konec 757-300 u Icelandairu. 

První let A321LR pro Icelandair se uskutečnil v Hamburku (XFW) dne 19. listopadu a do flotily Icelandairu bylo letadlo zařazeno v úterý 3. prosince. Přílet letadla do Keflaviku je zachycen zde. Čtveřici A321LR pro Icelandair zajistila leasingová společnost SMBC Aviation Capital Limited.

Letadla A321LR mají dolet 7408 km a jsou konfigurována pro 187 cestujících, z toho 22 v obchodní třídě. Zprvu budou obsluhovat evropské trasy do Kodaně, Stockholmu, Londýna (LHR) a Osla. První linkou A321LR do USA bude od 7. května Seattle-Tacoma (SEA).

Vloni společnost oznámila, že letadla XLR umožní rozšířit síť Icelandairu od západního pobřeží USA po Dubaj.

Nástup Airbusu A321LR ( a následně A321XLR) končí exkluzivitu Boeingů u Icelandairu. Společnost bude podle svého vyjádření přinejmenším do roku 2030 provozovat smíšenou flotilu letadel Airbus a Boeing (kromě toho využívá i Dash 8, které obsluhují místní linky). (Foto: Airbus, @RunwayGirl, @FinFlyguy, planes.cz)

 

 


Související fotky


Související články

Komentáře



Vítek - nepřihlášený host (...135.2...)
05.12.2024 23:16

Letadlo r.v.2000 není nikterak extrémně staré. Každý tady mele o ekologické stopě, a jezdí dvacet let starou oktávií 1,9D. :-(

kulica - nepřihlášený host (...81.87...)
05.12.2024 19:58

Na jiném webu jsem se dočetl, že dopravce potvrdil vyřazení všech 757 do roku 2030.

kulica - nepřihlášený host (...81.87...)
05.12.2024 17:31
To: uvědomělý ***

Pochybuji, že 24 let staré 757 si nechají dýl než do konce roku 2025.
Na lhaní tu jsou jiní přeborníci než na Islandu ...

Uvědomělý občan - nepřihlášený host (...165.97...)
05.12.2024 16:57
Lháři

Lhát a provádět marketingové hrátky. Jsme zelení, vyměníme stará letadla za nová ekologická. Navíc si užijete moderního interiéru a tichého provozu. Ve skutečnosti si ale stará letadla necháme a více zahustíme provoz, nepřiznáme to, ale necháme tím za sebou ještě o to větší uhlíkovou stopu, hlavně, když vyděláme a vy o tom nemusíte vědět. Mějte na paměti, že jsme EKO a moderní :D haha

Celkem 4 záznamy

Partneři


Reklama
Používáním tohoto webu vyjadřujete souhlas s tím, že využívá pro analýzy a přizpůsobení obsahu soubory cookie. Další informace