Korean Air doufají, že „během několika dní“ tento získají od antimonopolního úřadu USA finální schválení spojení s Asiana Airlines. Tím by byla (formální část) akvizice ukončena.
Schválení Ministerstva spravedlnosti USA je poslední překážkou ke spojení společností. Korean Air dne 3. prosince oznámily, že 11. prosince se stanou s podílem 63,9 % většinovým akcionářem Asiana Airlines.
Hodnota transakce se odhaduje okolo 1,3 miliardy dolarů. Záměr spojit obě společnosti byl poprvé oznámen v roce 2020 a byl motivován snahou zachovat podnikání Asiana Airlines a zároveň vytvořit větší a více efektivní společnost schopnou lépe konkurovat společnostem jako Cathay Pacific, Singapore Airlines a dalším velkým hráčům v region.
Korean Air rovněž plánují konsolidovat nízkonákladové dopravce nově rozšířené letecké skupiny pod svou značku Jin Air. Spojení Jin Air s nízkonákladovými dceřinými společnostmi Asiana Airlines Air Busan a Air Seoul by efektivněji konkurovalo jihokorejským nízkonákladovým společnostem Jeju Air a T'way Air.
Korean Air založily Jin Air v lednu 2008. Jin Air provozují podle serveru planespotters.net flotilu 31 letadel: 19x Boeing 737-800, 3x 737-900, 5x 737 MAX 8 a 4x 777-200.
Asiana Airlines založily Busan International Airlines v srpnu 2007 a v únoru 2008 přejmenovaly společnost na Air Busan. Aerolinka nyní provozuje 21 letadlo: 5x Airbus A320ceo, 8x A321ceo a 8x A321neo.
Asiana Airlines založily Air Seoul v dubnu 2015. Společnost nyní provozuje šest letadel Airbus A321ceo.
Nová kombinovaná společnost Jin Air by provozovala společně flotilu 58 letadel, což by představovalo okolo 9 % kapacity domácích a mezinárodních letů v Jižní Koreji.
Konkurenti Jeju Air a T'way Air provozují (podle planespotters.net) flotily o velikosti 41 resp. 38 letadel. (Foto: Travel News Asia, Airlines Inform, VietnamNews, planes.cz)
Nebyly vloženy žádné komentáře.
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém