V sobotu 22.2. před šestou hodinou ráno přistál na ruzyňském letišti další nový letoun Boeing 737 MAX 8 s registrací OK-SWL. Po měsíci jde o druhé nové letadlo tohoto typu, které Smartwings před nadcházející letní sezónou obdržely. Do června by se stávající flotila 48 letadel měla rozrůst ještě o další 4 nové stroje.
Letoun s výrobním číslem 62915 absolvoval 10,5hodinový přímý let z amerického Seattlu. Jde již o dvanácté letadlo tohoto typu ve flotile Smartwings. Původní plány na dodání 39 letadel do roku 2023 tedy u výrobce doznaly značného zpoždění a následně došlo ke změnám objednávek. První letadlo typu Boeing 737 MAX 8 zařadila společnost Smartwings do své flotily v lednu 2018. Společnost provozuje tento typ letadla ve dvou konfiguracích: plně ekonomické se 189 sedadly a v konfiguraci dvou cestovních tříd s 18 sedadly v business třídě a 150 sedadly v ekonomické třídě.
Smartwings se svými Boeingy 737 MAX 8 drží několik prvenství. Byly prvním dopravcem, který s typem přistál v Antarktidě. Na letišti Troll Airfield přistály už celkem patnáctkrát, naposledy 21. ledna. Smartwings také drží prvenství prvního a druhého nejdelšího komerčního letu operovaného Boeingem 737 MAX 8. Ten nejdelší, 9 hodin a 28 minut, vedl z Punta Cana v Dominikánské republice do švédského Stockholmu. Druhý nejdelší z kazašské Almaty do Edinburghu ve Velké Británii a trval jen o pouhou minutu méně.
Připravil: pcz podle TZ Smartwings, Martin Bernict
Foto: Smartwings
Asi áno, o šesť rok; veď A220-300 pre 160 cestujúcich je optimálny,
Takže zatímco většina aerolinek sedačkovou kapacitu jednouličkových letadel zvyšuje, tak by jí měly Smartwings snižovat?
No nevím. Je to určitě zajímavý a neotřelý nápad.
A termín prvních dodávek? Obávám se, že ne dříve než za 6 let.
Možno postupná obmena flotily z B737 na A220 by bola prínosná.
Dominik: ano, nicméně původní i současné dodávky jsou významně zpožděné, doplněno pro úplnost, díky.
Původní plány doznaly značného zpoždění?
Dovolil bych si autora článku opravit. Jde totiž o změnu/překopání objednávek. Po tomto má tuším přiletět poslední třináctý OK-SWN a poté zatím nic nemají kromě pár a220. Čili těch 39 už dávno neplatí.
fakt...
OK-SWL
Celkem 9 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Kdyby se radsi lepe starali o sve zamestnance, to je nejvetsi ostuda.