Typ letadla: | MIG21MF |
Letiště: | Čáslav (LKCV) |
Společnost: | Preserved |
Registrace: | 2614 |
Autor: | milhaus |
Datum pořízení: | 17.05.2025 |
Počet hodnocení: | 6× |
Počet zobrazení: | 563× |
Setkání po 30 letech, na tomto letadle jsem v Čáslavi na TOPu pracoval jako voják základní služby v roce 1995, v té době to byl nejstarší provozovaný Mig-21 v českém letectvu. V provozu byl v letech 1970-1997, původně jako verze M, tedy s motorem M-11, v roce 1995 však již měl motor M-13, pokud mě paměť neklame. Vypadá snad lépe než tehdy:-)
Mezi motory R 11 a R 13 byl po konstruční stránce dost velký rozdíl. Jinak rozměrově byly motory stejně konstrukčně uspořádáné, takže jejich záměna v draku letadla byla možná. Jenom el. ovládání R.13 bylo odlišné a tak vyžadovalo úpravu konstrukce draku letadla. Tyto úpravy se prováděly v LOK Kbely při revizích na letounech. Potom letouny dostaly označení MF
Jak říkáš, je to nějaký pátek asi to tak bude. My jsme jim říkali jedenáctky a třináctky.
Ahoj, je to sice už nějaký pátek, ale jednadvacítky měly motory nejdříve R-11, v MFkách byly R-13-300.
Asi se jen zaměnily písmenka
Silueta Viggena v pozadi a MiG-21..vydarene delty.
To když létalo nad hlavou, to byl hukot.
Celkem 6 záznamů
Copyright © 1999-2025 planes.cz | Redakční systém
Největší rozdíl spočíval ve vysokotlakém kompresoru, jedenáctka měla třístupňový a třináctka pětistupňový.